torsdag 16 augusti 2012

Skäller på mig själv

Det här med att jag inte skulle äta godis, ballerinakakor, eller massa annat onyttigt när jag var hemma i Sverige känns ju nästan som ett hån nu när jag tittar tillbaka! Det var ju försjutton det jag ÅT! Och så slängde jag på med lite bröd, pommes, pasta och alkohol på det hela. Så just idag.. just NU känns det som om jag får börja om från början med allt det jag slet med sen i April... jag är inte så jäkla stolt över mig själv just nu...

Visst kan man tänka att det är ju bara semester en gång om året osv osv.. men det är bara ursäkter som gör att man tillåts att misslyckas. Vem f-n vill misslyckats egentligen??!! Och att misslyckats och att tillåta en själv att göra det med ett leende på läpparna är ju för sjutton helt absurt - egentligen.

Att fuska lite då och då är en sak - OM man har uppnått det hälsotillstång man vill ha.. då spelar inte ett snesteg så stor roll, men är man inte där än så kan en sockerbit i kaffet, en tugga av bullen, eller ett rostat bröd på morgonen ställa till med mycket. Och då återstår frågan - är det värt det??

ALLA gånger är svaret NEJ det är det inte. Aldrig någonsin ska dålig mat vara VÄRT din hälsa... aldrig, inte det minsta... Never.

Jag måste bli starkare! Det bara är så! Jag måste! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar