onsdag 22 augusti 2012

Reload P90X Försök #2

Jag har börjat träna igen. Usch of fy vad jobbigt det är... kommer inte alls ihåg att jag tyckte det var så jobbigt sist. P90X Classic... Kollade precis upp hur många pass jag klarade av förra gången; jag gjorde -- hela 14 stycken! Rent utav katastrof! 14 av 90! Måste ju medge att det kändes som en evighet när jag väl gjorde det dock. Så dålig FÅR jag inte vara denna gång. Men jag vet redan nu att jag inte klarar av att köra 6 dagar i veckan. Jag hinner inte. Och jag måste få tillräckligt med sömn också annars känns det som om träningen och allt annat hälsosamt jag gör blir bortkastat om jag inte får sova.

Varför det inte blir så mycket sömn när jag kör P90X?... jo för att när jag har gjort alla andra sysslor (som jag aldrig hinner klart iallafall) och det i vanliga fall är dax att gå och lägga sig, då har jag tid att träna... Varje pass tar mellan 60-90 minuter plus en dusch... Och då har ju typ 2 timmar försvunnit av min ordinarie sömnrutin.

Men visst känns det bra att ha kommit igång igen!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar