fredag 18 september 2009

Det kliar faktiskt!

Hade egentligen inte tänkt att utsätta er för detta, och egentligen så tycker ni nog också att jag får skylla mig själv...

Men jag måste få någon form av uppmuntrande uppmärksamhet ändå!

Det är lite lustigt. Igårkväll var det inte så farligt, bara lite röd här och där, och ännu mindre nu i morse. Men så fort Paul går utanför dörren säger det bara PANG och jag är knottrig från topp till tå! Det hände både idag och igår. Jag var till och med tvungen att ta kort bara för att bevisa för honom att det faktiskt är lite jobbigt just för tillfället. För han har svårt att tro mig när jag försöker berätta för honom hur det är när han inte ser... Han förstår inte hur det kan komma och gå bara sådär... Jag menar ju snarare att det förflyttas och blossar upp lite då och då.

Bilden är tagen på benet. Knävecket skymtar nere i högra hörnet (det ser nästan ut som en armhåla med väldigt tjocka överarmar) Så egentligen var bilden till Paul, men nu får ni se också...

Har jag återigen fallit för trycket då?
Japp! I går efter dansen kändes det som om det hade gått ner lite och jag struntade i att köpa allergi medicin. Jag tänkte ju att nu har det ju gått ett dygn sedan jag tog de dära som jag inte tål att det borde gå över nu. Men i morse, när Paul hade åkt, fick jag helt klart tokspel och handlade det jag hade blivit rekommenderad... Så nu sitter jag ju här och kämpar mot ännu mera bieffekter. På listan av huvudvärk, utslag och hotflash kan vi nu lägga till min vän John Blund! Jag är redo att stupa - jag skulle kunna somna NU, på sekunden. Han sitter på min axel och sjuger och blåser ut sitt magiska sömn glitter... Ingen annan verkar se honom, men jag lovar att han är här - hela tiden. Han kom med glädjande skutt bara några minuter efter att jag hade tagit de dära allergipillerna, rosa var de dessutom (fullproppade med färgämnen såklart).

Tacka Fan för att det är fredag idag! Just nu är planerna för helgen att SOVA... för det är det enda jag kan tänka på just nu. Det; och en riktig tjock biffstek!

5 kommentarer:

  1. Tack! Börjar bli lite bättre nu... men skulle behöva en sup och sen hopp i säng! Det har varit för mycket denna veckan.

    SvaraRadera
  2. Vad är det för rävgift dom säljer egentligen?! Hoppas det lägger sig-snart! Kram från oss!
    Jenny o Ulf

    SvaraRadera
  3. Hej Det såg inte bra ut vi skrev en kommentar i går men den fick vi inte genom. Du får väl vila o kurera dig skönt att läsa att det är på bättringsvägen var rädd om dig. Hälsningar morfar o mormor

    SvaraRadera
  4. Det ser ut som du har fått nässelutslag. Det fick jag när jag var 15 år gammal så det var köldallergi så blossar all utslag och det kliar otrolig mycket! jag kan förstår dig för jag har upplevt. Klådan tar ca 2-3 timmar innan det avtar. Vilken pärs! Du får ta reda på vad du inte tål så du kan undvika nässelutslag nästa gång. Kram Mamma

    SvaraRadera