tisdag 11 juni 2013

Det gör ont

(Förutom att just den titeln får mig att tänka på roliga tider med mitt tidigare liv som dansare i underbara United Feet).

Men det finns fortfarande saker som gör ont för att jag bor här och inte hemma i Sverige och just NU är det två saker som betynger mig:

- Att jag har en brorsdotter som snart är 7 månader som jag inte har haft möjlighet att krama, pussa, mysa, lulla till sömns, mata, se växa tillsammans med hennes fantastiska storebror som verkar vara det bästa storebrorsan på jorden... Att titta på bilder som läggs upp på nätet och på bilder som skickas till mig är liksom inte i närheten... KNUT I MAGEN.

- Att syrran ska ha barn och jag inte har kunnat vara med i småpratet som går runt i en gravids huvud med förhoppningar, rädsla och framförallt nyfikenhet.  Jag har inte kunnat vara vid hennes sida så som en syster borde vara. ÅNGEST.

Funderar hur man kan ta igen det... går det?

En sak är säker - när jag väl får träffa dessa två bäbisar så vet det sjutton hur länge jag kommer att grina!

Vi avslutar dock med en bild för att stimulera lite roliga minnen... (som självklart bara vissa få förstår)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar