torsdag 5 september 2013

Mjukstart eller?

Då körde man igång igen då.
Det här med mat och gymmande... Känns bra. Riktigt bra faktiskt. (Mindra bra i morse dock då det kändes som det var tillbaka till VM-träning som gällde). Funderar fortfarande på det här med Detox, eller Purification som dom så fint kallar det för. Jag tvekar mest för jag är så jäkla dålig på att hålla mig till något allt för länge och 21 dagar kan ju kännas som en evighet ibland.

Det värsta med detoxen är att de första 10 dagarna så gäller 100% vegetarisk kost. Kaninmat!
Men det kan nog vara bra för mig för jag är ganska dålig på det här med grönsaker om jag ska vara riktigt ärlig. Det har aldrig riktigt varit något naturligt för mig att smälla i mig en sallad till frulle, lunch och middag. Några skivor gurka och tomat är det jag har vuxit upp på när det kom till grönsaker men inte så mycket mer än det. Visst, ibland blev det rivna morötter eller några paprikaskivor också. Men något exotiskt i salladsväg blev det aldrig.. hahah!! Hur såg eran salladvana ut när ni var små??  

Nu kom jag och tänka på isbergssallad.. Värdelös! Smakar inget och ger inget...
Jag kör på spenat eller grönkål när jag blandar mina sallader nuförtiden. Något rikare i näring, om ni nu var ute efter en uppläxning på det så att säga.

Och så kom jag på att vi idag blir bjudna på middag.. Pasta! Riktig pasta, inte glutenfri rispasta eller quinoapasta som lagas hemma.. så idag fuskar vi väl då.. Mjukstart kallas det för va??!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar