måndag 23 september 2013

Tomater, vanillinsocker och hälsa

Jag har fortfarande inget roligt att berätta. Dagarna flyter in i varandra och vardagen är liksom ganska... vardaglig.

Mina tomatplantor jag planterade i början på sommaren genererade 3 bruna tomater, 1 grön som försvann, och 1 röd och typ 10-20 körsbärstomater... Mina paprika plantor har en stackare som hänger men nu funderar jag på om det håller på att bli för kallt för att det ska bli nåt.. Nu har vi kass sol på våran baksida så det kan ju ha mycket med det att göra men ändå... Tråkigt är det! För mat man har sått och plockat hemma är ju TUSEN gånger godare! Och så hade jag ju hoppats på att jag skulle få så mycket att jag hade varit tvungen att göra mormors tomatsoppa för att man inte hann äta upp dom. 

I helgen har vi varit på inflyttningsfest. Det var trevligt och mammas kärleksmums gick hem återigen (även om det inte finns något bra vetemjöl här och jag tycker att de smakar sådär). Håller dessutom på att få slut på vanillinsocker.. skit! Tänkte ju inte på det när jag var hemma i sommar. Borde kunna få tag på det med alla Sweor som bor i trakten, alltid är det någon som tänker steget längre och köper en hel hög.

Har också fått övat lite kinesiologi på en kompis. Det var kul och det pirrar i hela mig när jag får chansen att göra det. Bara av att tänka på det gör att hjärtat slår ett litet extra slag. Känns så rätt och helt i linje med allt annat jag tycker och tänker om kropp och hälsa. Tänk om jag faktiskt kan göra någon nytta, liksom...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar