onsdag 3 december 2008

4 dagars ledigt!

Då har den härliga Thankgiving-helgen varit. Det var otroligt skönt med fyra dagars ledighet, vill jag lova… de gick ju dock för snabbt som vanligt! På torsdagen var det mat i högar. Apptitretare förekom i ungefär 3 timmar med olika smaksatta räkor (mango, sweet/sour, lime), grönsaker med dip, ost och kex, mm innan vi satte oss ner vid bordet för att börja insupa förrätten; potatis- och bläckfisksoppa. Middagen tog vid strax efter med den traditionella kalkonen, potatismos, sås, lingonsylt (som jag tagit med mig), tranbärssylt, morötter, “stuffing“ (en brödröra med likör som kalkonen stoppas med under gräddningen), ris och en massa andra små tilltugg... suck... mätt blev jag på en sekund! Men när det var dax för efterrätt fanns det såklart en sparad plats kvar i Helenas mage. Det blev två små portioner av cheesecaken som jag hade gjort och en rulltårta som smakade som morotskaka! Ja jag sa två – gick och tog om av båda sorterna!

Fredagen tillbringade jag i ett väldigt stilla tillstånd – var knappt att jag ville äta ens... Men det blev såklart en middag med pizza som vi delade på framför tvn med flera filmer uppradade. Jag har med andra ord fått maken att titta på Sex in the City och Maid of Honor! Ja! Självklart tittade vi på andra filmer också – några som föll honom i smaken lite bättre. Det var en bra uppdelning.

Lördagen var nästan lika stillsam...

Söndagen var det dax för hälsomässa igen. Inte lika stor som sist men så att det räckte. Och nu är jag tillbaka på jobbet och det har redan gått snart tre dagar... tiden går bra snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar