söndag 21 december 2008

Julstress

I torsdags tog jag en dag ledigt så att jag skulle hinna med all julhandel. Ja, inte blev jag klar - men på god väg. Det var iallafall skönt att göra det på en veckodag istället. Lätt att hitta parkering och inga köer.

På fredagen var det dax för jullunch på jobbet. Jag skulle se till att alla hade plats att sitta och fixa så allt var på plats... och det gick ju fint! Men innan kalaset hade börjat så var det någon som tittade ut genom fönstret - och det regnade is... "ice rain" som de kallar det för. Ja jag vet inte vad vi kallar det för men det var kallt regn som frös i luften och vips var det skridskobana överallt! Hela kontoret gick runt och oroade sig för hur i hellsike de skulle ta sig hem... Jag hade inte tid att tänka på det - det fick jag ta när det väl var dax att åka hem. Och det gjorde jag med all rätt. För när det var dax att ta sig hem var det bara regn därute. Isen var borta och jag hade inget att oroa mig för. Däremot så visste jag att Paul var på väg hem med några kompisar från en liten snowboard trip och de satt i snöstorm... Det tog dem 8 timmar att ta sig hem... Men hem kom de ju iallafall.

Lördagen skulle jag ut och shoppa de sista julklapparna innan de skulle skickas hem till alla... När jag kom hem för att packa ner allt i en kartong insåg jag att paketet till mormor och morfar var alldeles för stort... hummm... först beslöt jag mig för att strunta i det paketet, men med dåligt samvete åkte jag och handlade något som var lite mindre och också mer användbart som fick plats i kartongen. Det stora paketet får jag lämna över en annan gång.

Posten är stängd idag så imorron skickar jag det...

Massor med kramar från isiga Newtown

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar