torsdag 28 april 2011

Tur eller Otur??

För några veckor sen skulle jag och en kompis från jobbet ut och äta lunch. Vi kliver in på restaurangen som vi har varit på ett antal gånger i och med att det är rakt över gatan från kontoret. Vi hinner knappt sätta oss ner innan en kvinna från bordet brevid börjar ropa att hennes mamma kvävs... Jag som inte riktigt brukar tänka först utan bara agera springer dit och utför Heimlich på den sköra gamla tanten.. Efter två tryck var biten uppe ur halsen och hudfärgen återgick till det normala... Kul att man kunde hjälpa till tänkte jag!

I lördags på väg till frissan så regnade det ordentligt ute... och efter ungefär 30 minuters körande så snurrar bilen framför mig runt tre gånger och slår i både högra och vänstra sidan av betongväggarna som inramar våra motorvägar. Bakluckan är inpressat i baksätet... och jag stannar min bil. Sitter still i några sekunder och förbereder mig på vad jag nu ska få se. Kliver ur och går mot bilen, en aning skakis är jag... Men när jag kommer fram så verkar det inte finnas några utvärtersskador.. Att mannen klagade på rygg och nacksmärtor var ju helt förståeligt men tanke på de smällar han fick vara med om under några sekunder. Jag stannade till ambulansen kom...

Så nu undrar jag... om dessa människor hade tur att jag var där för att hjälpa dem, eller om jag för otur med mig??? Jag är seriöst helt jumpy nuförtiden. Så fort jag hör något som inte hör in så slår hjärtat ett extra slag..

1 kommentar:

  1. det var värstans vad du e me om!! självklart har de tur som har dig i närheten! den som har otur e ju jag som inte har dig nära... saknar dig massor, vännen. tack för pratstunden, det behövdes. puss puss puss

    SvaraRadera