fredag 8 februari 2013

Just if...

Va fan (ursäkta språket men nu mår jag illa)
Tydligen så la jag ut mina valda ord om att vi ändå fortfarande har rätt att välja hur vi vill göra med vaccin lite för snabbt och enket uttryckt... Tydligen så har det blivit ett skifte och vi kan komma att bli tvångsvaccinerade om myndigheterna (Socialstyrelsen, Läkemedelsverket och Smittskyddsinstitutet) anser att det är för landets bästa. Oavsett om du är för eller emot vaccin tycker du att myndigeterna ska ha rätten att tvinga dig att vaccineras? Alltså seriöst. It is my fucking body! MIN mamma födde mig, inte en myndighet...

Så här har ni en länk till..
Här kan ni skriva på om ni är emot tvångsvaccinering i Sverige.   

Nästa inlägg kommer att ha ett annat meddelande än om vaccin jag lovar. Men när jag får magont, hjärtklappning, och lätt yrsel av något som jag kan säga något om så tänker jag göra det. Jag har nog inte större passion för något annat än folks hälsa även om jag kan låta galen ibland. Jag älskar fortfarande personer som tycker annorlunda, det är inte det det hela handlar om.

Igår innan jag gick och la mig så tittade jag på dokumentären Food Matters. Och även om jag inte höll med om allt de sa så fick jag tårar i ögonen av det dom sa. Hela tiden satt jag och tänkte. "Jag kan göra något åt det här. Jag kan hjälpa människor"... och det är verkligen så jag känner. Jag måste få skicka vidare av det jag vet och brinner för. I have to... för tänk om, tänk om jag kan hjälpa en person till att ta ett bättre beslut dom inte skulle ha tagit utan mig? Tänk om...

... Så ni får stå ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar