måndag 5 maj 2014

Detox dag 1 - Fettigt värre

Idag började jag med den dära detoxen. Sist jag gjorde en detox så var det 10 dagar med endast frukt och grönsaker och sen 10 dagar där jag fick lägga till protein till lunch och middag. Jag trodde det skulle bli jättesvårt men icke. Jag stormtrivdes som 10-dagars-vegan. Den detoxen var för att rensa ur och låta levern och njurarna få vila lite...

Den här detoxen är helt annorlunda. Syftet med denna är att gå ner i vikt och rensa på en cellulär nivå. Och så gör jag det också för att lära mig lite mer om min kropp och knopp för mycket huvudspel (mentalt) blir det. Den här går då alltså ut på att jag nu i minst fyra dagar bara dricker buljong. Jag har preppat biff-buljongen själv sedan i lördagskväll. Den luktar inte någe vidare för jag var tvungen att lägga i lite noriblad - så den stinker sjögräs. Sen är det hur fettig som helst. Sådär så jag nästan mår lite dåligt av att dricka den. Men smaken är som köttsoppa, det är ju bra.

Fett måste det vara för att man ska gå ner i vikt. Utan fett så tänker kroppen minsann inte släppa ifrån sig nåt fett (utan tar istället av muskler). Så jag tiger och dricker nu då... För det finns mycket fett att ta ifrån på min kropp. 

Tillsammans med buljongen så dricker jag ju också vatten. Allt vatten som jag ska dricka på en dag. Kan hända att jag lutar åt att dricka lite, lite mera idag. Sen tar jag ju också tillskott som hjälper till i den hära cellulära detoxen. Utan dom skulle nog själva buljongdrickandet kännas ganska onödigt. 

Jag får, om planerna går som de ska, bryta fastan på fredag. Då blir det två ägg och en halv avokado - tjohoo!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar