onsdag 9 juli 2008

De sista förberedelserna

Såhär i efterhand är det nästan så att jag inte kommer ihåg vad vi gjorde på fredagen.. det gick som inte att göra så mycket dagen innan.. Jag satte mamma och Judie på att skära och fixa lite mat inför morgondagen som vi kunde lämna i kylen.. Fixade fyllningen till tårtan (hallonsylt och vaniljkräm)



Jag fixade mina naglar.. fick både en manikyr och en pedikyr - välbehövliga!!!

Det var nog den enda timmen på flera veckor som jag verkligen bara kunde luta mig tillbaka och blunda utan att bli tokig.. Jag tror inte att folk förstod hur mycket jag höll på och fixade med allt innan de faktiskt såg allt... inte för att jag tyckte att det var för mycket, jag är van efter alla dansföreställningar och sånt.. man får lite stressnerver så att säga. Men jag behövde den där timmen dagen innan min stora dag!



Senare på dagen åt vi mat allihopa - jag, mamma, anna och syrran skulle dela på två pizzor.. alltså vanliga pizzeria pizzor.... men de övertalade oss att de var för små för att dela på.. så vi beställer in två stora pizzor istället.. den enda pizzan stoppade vi orörd tillbaka i lådan och tog med oss hem... rullandes! Americans eat more!




Vi lämnade av herrskapet i våran lilla lya, sen åkte jag och Paul till Sheraton... Där fixade jag alla buketter.. min som bestod av röda rosor, och mina brudtärnors som hade en blanding av röda och vita rosor.. det tog några timmar.. och det ligger nog än idag rosentaggar kvar på golvet i hotellrummet. Sen sydde jag fast bh:n i klänningen för säkerhetsskull.. strök flaggorna.. och de nuddade inte golvet någon av dem! Sen var det dax att försöka sova.. det kändes nästan som kvällen innan julafton när man var liten.. iiihhhhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar