lördag 26 juli 2008

Vigseln

Tänkte att när det nu närmar sig 1 månad sen vi gifte oss.. och det kanske är dax för mig att lägga ut resten av bröllopsbilderna så ni nu kan följa hela förloppet.. hittills har ni ju bara fått allt upp till precis innan.

Ja jag var lugn som en filbunke... gästerna var på plats vid dungen, Paul stod där med Mayor O'Brian... och vi tjejer traskade ut ur huset... Promenaden till tältet som stod precis mitt emellan dungen och huset och gick jättebra.. jag var på G!! Men jisses sen när vi väl stod där och väntade... Vi hade inte bestämt vem av Anna och Tiff som skulle gå med Tyler /Jake.. så det blev lite den som stod närmast.


Tjejerna blev eskorterade av var sin ståtlig Marinsoldat till toner av brorsan.. Har ingen aning om vad han spelade men det var säkert jättebra.. jag blev bara sådär jättenervös som jag bara har varit några få gånger i livet. En av gångerna var innan vi dansade bond på VM i Norge (ni som var där vet precis vad jag menar). En sån nervositet som bara vill explodera för man är så laddad, redo och har en sån glädje över vad man ska göra. På dansgolvet var det ju bara att explodera ut allt som fyrverkeri ur fingrar och tår... Värre var det att gå i lagom takt och le... Det var nog tur att Dave var där och höll i mig.. för inte nog med att knäna var lite i det svaga laget så snubblade jag på en golfboll som hade lyckats gömma sig kvar på gräsmattan...



Då ville jag nästan bara skratta.. och all nervositet bara försvann.. jag fick nog min explosion där ändå.. haha.. Men efter det kunde jag titta på alla som stod där.. det var lite overkligt,.. men så tittar jag upp och där står min vackra blivade man och ler så fantastiskt mot mig att jag nästan ville börja gråta på en gång. Men jag bet ihop och log...


Jag hade inte så stor koll på hur vigseln skulle gå och inte heller hur lång den skulle vara. Jag visste att när han började en fråga med "will you" skulle jag svara "I will" och frågade han en fråga med "Do you" skulle jag svara "I do".


När vi väl stod där uppställda allihopa sa Mayor of Newtown några väl valda ord om äkteskap och kärlek (tror jag) till gästerna, sen frågade han Dave om han gav "bort" mig (som de gör här) och det gjorde han ju. Sen frågade han sina "will you / do you" till oss båda. Jag, satte mina "I will" och "I do" 's... Paul lyckades säga "I do" två ggr.. men det gör inget. Sen fick vi säga efter något som han sa... och fråga mig inte vad det var.. jag gjorde mig redo för kyssen!!! :D



Ja just det vi bytte ju ringar också.. höll på att glömma det. Jag tror att det var emellan "I will & I do" och när vi fick säga efter honom. Jag glömde lämna min bukett till syrran iallafall.. så där står jag med buketten och vi ska hålla i båda varandras händer :) Jag får ett litet leende av Paul och ler tillbaka.. "vem fasen bryr sig om buketten är där eller inte"... sen fick vi pussas!




Efter vigseln knallade vi raskt till baren för att kunna börja festen!













1 kommentar:

  1. hej hej!
    Nu har jag äntligen läst din blogg med, det är inte många sånna som jag läser. men hör av dig om bilderna, skulle gärna vilja ha dem. de är så himmla fina dom jag ser :D
    hoppas att du trivs som gift nu och har det bra.

    kram kram

    SvaraRadera