fredag 11 juli 2008

Timmarna innan...






Timmarna innan själva vigseln var förvånadsvärt lugna.. Tror jag iallafall.. jag kände mig ganska lugn iallafall.. Sen kanske alla som var i min närhet skulle säga annorlunda.. men det vet jag inte(?)...

Jag och Paul vaknade vid åtta på morgonen.. jag hade glömt mitt favorit shampo och balsam hemma.. så det blev hotellets dåliga variant.. den luktade myggstift också! Men håret skulle tvättas svårare än så var det inte! Vi gjorde oss klara och plockade upp både frukost och alla som sov hos oss innan vi väl åkte till the Owen's - där allt skulle vara.


Jag gjorde klart det sista som skulle göras på buketterna, tårtorna blev dekorerade med grädde och marsipan (färgat till rött, vitt och blått såklart). Övade gången med brorsan så han visste hur länge han skulle spela. (För övrigt hade han fått två nya sånger att spela bara dagen innan.. han klarade det galant!) En sång till när alla andra gick fram, en till när jag gick fram och en till när vi sen var klara och gick tillbaka... Jag hade bara tänkte på den när jag skulle gå fram.. själviska jag! Som tur är så har man ett musikgeni till brorsa!


Paul hann ta ett dopp i poolen med grabbarna innan alla gästerna kom, och vi hann öva bröllopskyssen några ggr.
Brorsan grillade kycklingen. Vänner kom med mer mat, och det vi hade beställt anlände också i tid. Sen var det dax för mig att göra mig iordning.. det blev en till dusch.. för det var ganska varmt ute, säkert 35 grader, med åskvarning! Sen lockade jag håret.. och när jag sen skulle sminka mig så insåg jag att jag inte bara hade glömt shampot hemma, utan också alla sminkborstar, sminkpennor och annat smått och gott som jag hade tänkt att använda.. Det blev lite improvisation med andra ord. Lånade borstar av Anna - TACK! fick göra kajal av skugga och vatten... fick fast lösögnfransarna med hjälp av lite svordommar.. men det gick jättebra till slut!!!

Håret skulle jag locka för att sen få det uppsatt av Sue.. frissan.. men hon dök inte upp förrän kl 16.00 (efter vigseln) så det blev lite improviserat där också.. Tiffany (en av brudtärnorna) ringde syrran hennes för att kunna låna lite finare spännen som jag kunde sätta i håret för att dölja hårnålarna med.. sen fick Tiff fixa resten medan jag satt på knä i ett av sovrummen!!.. Jag tycker det blev fint ändå!!!

Sen var det ju min fina fotlänk som jag skulle ha på mig som något blått... men den hade ju gått sönder några dagar innan.. och jag hade inte fixat den.. så jag fick sno ett blått örhänge av Anna som jag satte fast i trosorna! Ringarna såg jag till så att vi hade. Jennys fick hålla reda på Pauls ring och Tim på min... Sen var jag klar för att gifta mig.. och det var nu fjärilarna började komma smygandes.. men det var bara härligt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar