onsdag 9 juli 2008

Philadelphia International Airport!

Under åren jag och Paul varit tillsammans har det ju blivit en hel del flygresor.. vilket har gjort att jag har utveklat ett "love-hate relationship" med flyplatser.... Mest då Arlanda och Philly.. men ändå. Man har alltid sagt hejdå till någon man älskar för att åka till någon man älskar.. och hela den historien är så obegripligt svår att beskriva... När man står där på flygplatsen så önskar man bara att man kunde dela på sig så att man kunde åka och stanna på samma gång.. Men för tillfället så har jag ett större "hate" för Philadelphia international airport....

.... Brorsan kom i tid.. mamma kom i tid.... Anna kom inte i tid utan missade sin sista connection.. och jag som stod där och väntade på flygplatsen fick nästan börja gråta innan de kunde svara på vilket annat flyg hon skulle komma in på. Det var emot deras policy att tala om vilka som var på planet och inte... Men hallå!!! Jag ska ju hämta henne.. jag måste ju veta när hon kommer... "Min kompis heter Anna X och om hon inte var med på det här planet när borde jag vara här då" fick jag säga innan de kunde tala om för mig att vara där tre timmar senare. Kul!!! Jag hade mat i bilen som jag inte kunde lämna där i tre timmar.. så jag fick köra 45 minuter tillbaka hem.. lämna alla matvaror och sen i stort sett sätta mig i bilen igen för att åka tillbaka... Anna kom iallafall som de sa att hon skulle komma... och först var hon dessutom ut ut planet! Vi var hemma runt nio halv tio på kvällen och syrran skulle landa kl halv ett samma kväll... Men så blev det ju inte... som tur var så kollade jag upp flyget på nätet.. det skulle landa kl halv tre på morgonen istället...

... jag försökte gå och lägga mig i någon timma.. men det fick inte. Utan jag sydde klart Annas klänning under tiden och tittade på TV.. Sen åkte jag, Mamma och brorsan till flygplatsen än en gång och där var hon! Hon såg lite sliten ut efter sin Kinaresa... lite mager helt enkelt.. och tröjan var sisådär i stil med vad hon brukar ha på sig ;) Jag var iallafall glad att hon var här i välbehåll och att jag kunde sova några timmar!

Och nu i efterhand när hela herrskapet skulle tillbaka till Sverige igen.. återigen tårar på flygplatsen.. men jag var ändå glad att det inte var jag som skulle åka för en gångs skull.
Men för att trycka lite mera på hate PHL så har alla inte fått tillbaka sitt bagage ÄN... De åkte i söndags.. fyra av totalt fem väskor kom bort på vägen.. tre olika flygrutter.. hur stor är chansen?!?!? Nu inväntar de dock den sista.. Jaja.. sålänge allt är i välbehåll när det kommer fram är det ju ok antar jag.. eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar