måndag 22 februari 2010

Helgen

Helgen rullade iväg med rask takt. Hann med mycket jag ville göra med det är fortfarande massor på checklistan! Mycket med att starta företag - gillar ju inte att man måste ta det i etapper - kan jag inte få göra allt på samma gång???

Nää först måste jag ta pantent på namnet. När jag får det klart måste jag söka licens for företaget och sen, efter det måste jag ansöka om ett företagsnummer så de vet vad jag ska betala i skatt... Är lite förvirrad. Hade hoppats på att göra detta själv även om alla säger att man helst ska ha en advokat och revisor som gör detta. Men jag tror ju att dom kommentarerna grundar sig i amerikanarnas lathet eller oförmåga att försöka själva... eller?

Skilland vore det ju såklart om vi snackar massatsning, men nu pratar vi om några tusenlappar... måste jag ha en advokat och en revisor då??? Nog för att jag gärna ser att vår revisor fixar skattefrågorna, men resten. Fylla i tre papper kan jag ju! Varför ska jag betala en advokat till det?

Kollade på hockey inatt. Hade tänkt att gå och lägga mig innan, men jag visste ju att om jag somnade och vaknade 90 minuter senare så skulle matchen inte kännas så intressant längre. Så det blev curling damer medan jag satt och pysslade med ännu ett mönster mitt på golvet.

Matchen var ju helt klart värd att vara vaken för!!! Nu önskar jag bara att jag kände en finne som jag kunde reta lite - finns inget bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar