måndag 1 februari 2010

Lördag och Söndag

Mitt mål med helgen var att sy klart de dära klänningarna som jag började med helgen innan... på lördagen var det ju Pauls födelsedag och jag kunde ju inte sitta och sy på hans födelsedag. Det blev istället storstädning då han gillar att ha det rent och prydligt omkring sig... Han säger ofta att det är sån tur att han tycker om mig så mycket annars skulle han bli tokig på mina klädhögar, pysselhögar och smink...

Vi tog en liten middag på en bar i Newtown och åt världens godaste burgare... ja jag åt kankse en fjärdedel av brödet innan jag fick dåligt samvete och började äta bara köttet och osten sen. Haha.. snart kan jag inte ens fuska när jag vill!

Kvällen bestod av två dåliga filmer - "Surrogates" och "Lies and illusions". Ja, ingen av dem var något att ha. Konstig var den första och B var den andra.

På söndagen var det återigen dax för att försöka sy... men då kom jag på att jag ju behöver en annan stol för att mina axlar och nacke inte ska göra så förbaskat ont... så vi åkte till IKEA och inhandlade en Torbjörn. Paul följde med endast om han fick med sig några paket Singoalla hem. Var ju inte så svårt att lura med honom! Vi beslutatde också oss för att byta ut alla glödlampor till energilampor då hela tre lampor gick sönder under helgen.

Runt åtta igårkväll skulle jag sätta mig och sy... det slutade med att jag satte mig i soffan och började sprätta upp tre klänningar som nästan var färdiga för att börja om från början. Så nu får vi se när dessa jäkla klänningar ska bli klara. Vinsten tänkte jag iallafall investera i att trycka upp t-shirts och se hur bra det kommer att gå; för trycka är ju tusen gånger enklare än att sy. Men innan vinst så måste vi bli klara, lägga upp dem på internet och se till så att de blir sålda... 

Det är iallafall bra att jag har en så jäkla bra självdiciplin, eller hur?!

2 kommentarer:

  1. Hej ;) Roligt att läsa andras bloggar lite...Hoppas allt väl med er i usa

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine,
    Ja, livet rullar på, även på denna sidan av atlanten. Kul att du tittade förbi! Ser att du också kör med LCHF - jag mår ju så mycket bättre av den, helt klart. Så fort jag käkar något som jag inte borde som morotskaka (största boven just nu) så insomnar jag i en ruskig sockerkoma... Hoppas allt går bra för dig!! Kram

    SvaraRadera