torsdag 25 augusti 2011

Vilket vatten dricker du egentligen?!

Idag snurrar det under pannbenet på mig. Jag tänker och funderar så det sprutar. Ja, så mycket att jag inte riktigt kan hålla isär allt. Försöker hjälpa en tjej som har gått igenom samma p-piller helvete som jag. (Jag har väl i genomsnitt en eller två tjejer i veckan som jag försöker hjälpa). Men nyligen så har jag bett dem att fylla i en lista med en jäkla massa symptom och också om vanor och ovanor... Just denna tjej, har fått min hjärna att gå i högvarv...

Jag tror att hon mår dåligt dels av den mat hon äter... Hon tror nog att hon äter nyttigt och balanserat, men det passar henne inte (de flesta personer passar in här). Alla hennes symptom pekade på magbesvär av alla sorter. Svulland, värk, matsmältning... (typiskt vid fel föda för just den individen)

Men vad som förbryllade mig mest var hur hon klagade på konstant muskeltrötthet. Jag kunde liksom inte få ihop det tills jag insåg att hon drack vatten från köpesflaskor. Här i USA har de flesta köpesvatten ett surt pH värde vilket påverkar musklerna och syravärdet i dem. Och sen länkade jag ihop till att hon har A som blodgrupp - och då går det ju inte alls, för vi tål typ inte pH lägre än 7 i för höga mängder. Min rekommendation till henne kommer att vara att sluta äta vissa saker och även att höja pH värdet i vattnet med lite droppar som man kan köpa...

Det kan låta långsökt, men I think it will work...

(Ska även påpeka för er som undrar - har man däremot blodgrupp O så fungerar dessa sura pH värden alldeles utmärkt)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar