fredag 17 februari 2012

Timmen före helg

Lite tom i huvudet är jag allt just nu. Eller kanske att det är tvärt om. Jag funderar på mina prints och hur jag ska marknadsföra. Fick tips om att göra tävling på bloggen, vilket jag gillar, men vet inte hur jag ska få till det, eller om jag ens har tillräckligt många läsare. Men jag ska suga på den karamellen ett tag till och investigate. Har även beslutat att stå på en marknad i vår, gärna så snart som möjligt men det får gärna vara lite varmare ute först.

Även om jag inte har fått en enda såld (förutom en till chefen) så är jag hoppfull att det förr eller senare ska komma igång. Hellre förr än senare dock.

Hade årssamtal med chefen idag. Först ska man gradera sig själv och sen ska chefen gradera en på en fin skala... tycker alltid sånt är lite olustigt men det gick iallafall bra och vi hoppas båda på att jag kan utvecklas ännu mera.

Imorgon är det dax för deklarationen. Alltid ett kul projekt. Det är så JÄKLA komplicerat här, nog för att jag kanske inte kan jämföra deklarationen via sms då jag liksom bara jobbade hemma i Sverige med nu då vi äger två företag, äger två hus, hyr ett - som vi sen hyr ut, och jobbar... Sms kanske inte hade funkat för det hemma i Sverige heller... men iallafall. Att betala någon att fixa till det är ju liksom en nödvändig käftsmäll för dom vill ju såklart ha betalt för sveda och värk, och vi vill ju att allt ska bli gjort rätt. Förstår att under 50% av de skatteskyldiga i detta land inte ens deklarerar varje år, just på grund av att det är komplicerat och dyrt... Sen har jag hört om personer som deklarerar men aldrig betalar in sin skuld... det är ju också en variant.

Vad ska ni göra i helgen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar