onsdag 18 december 2013

Julkulan 2013

Igår efter ett till snöfall var det dax för julgransstök. Vi har förövrigt haft mer snö de senaste två veckorna än vad vi hade hela förra vintern så jag trivs som fisken i vattnet även om det egentligen inte är så mycket för det smälter bort så förbaskat snabbt. Och Bruno, ja han var nog gjort för att bo i ett vinterrike - han älskar snö!

Iallafall. Hade egentligen tänkt att göra allt juligt i helgen men det blev inte av. Tog itsället lungt och sov lite väl över det vanliga. Men det får man ibland när man kan. Bruno har också sovit, inte väckt mig i ottan av att vilja gå ut - så skönt! Han kliver upp efter mig istället nu och det hoppas vi (jag) håller i sig.

Som den vanliga julseden så köper jag alltid minst en ny julgrans"kula" som på något sätt representerar året i ett snapshot. En otroligt svår uppgift egentligen, för sånna kulor finns ju inte. Man skulle egentligen behöva en hel gran för det finns massor med saker som kan få hängas upp där. Tur man har en blogg så man kan gå tillbaka och faktiskt konstatera att man gjort något på ett år även om det inte känns det när man bara puffar på.

I år blev det dock 4 "kulor" - Tre guld stjärnor och en ängel. 

De tre stjärnorna är till mina tre ögonstenar. 
Och inte för att låta som mormor men om NÅGON gör dessa illa då i h-vete... då ni..   
Då får ni passa er.


Ängeln köpte jag för jag ville minnas de vi faktiskt förlorade i år. 
Fred den 5 januari och Wesley den 11 juni. 
Och samtidigt ville jag att ängeln också skulle få representera de vi vill ta hand om i våra liv, 
de vi tycker om och bryr oss om. 
För utan alla dom (NI) så skulle det liksom inte vara samma sak. 


Såhär blev julgranen till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar