fredag 27 december 2013

Min julafton

Min julafton härborta började mycket mer lungt än vad den har gjort de senaste åren. I år lyckades jag inhandla allt (förutom några glömda ingredienser) på söndagen så jag slapp springa runt med alla andra på julafton. För härborta är julafton liksom sista dagen att handla julklapparna och preppa.. och egenligen en helt vanlig dag för många.

Inte för mig.

På julafton är jag mest depprimerad i vanliga fall. Tänker på hur julafton ska vara, hemma med familjen. Till och med så att inhandlandet av jullappar inte ens blir av, eller är kul. För det roliga med att ge julklappar är ju att se dom bli öppnade. Att man under de senaste månaderna har gått runt och funderat ut vad man ska ge folk och tycker att man har hittat den perfekta julklappen... Nu har jag inte riktigt ens chansen att hitta den dära perfekta julklappen som dom inte ens har tänkt på själva.

Men ändå.. denna julafton fick vi främmande!! Kändes som världens julklapp liksom. Vi spenderade hela kvällen tillsammans. Jag bjöd på svenskt julbord som var väldigt uppskattat, även vännen miss vegitarian hittade saker att äta (gjorde en Janssons utan ansjovis till henne och P) och grillade brysselkål istället för grönkålen som alla åt vilt av. Efterrätten blev också mumma. Gjorde en pepparkakscheesecake som brorsans L tipsat om.

Juldagen, som är amerikanarnas "julafton" tillbringades åt sovmorgon, film, och relaxing.

Så det blev helt klart en mycket lyckad jul härborta iallfall i jämförelse till vad jag trodde att det skulle bli. En julklapp fick jag också, eller snarare en överraskning. Det blir tydligen en liten semesterresa till Mexico i vår med vänner :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar