lördag 4 januari 2014

Lite nya längder

Så det har gått och blivit 2014. Min årsredovisning kommer inom kort.. Har bara varit lite lat.

Idag gick jag iväg och klippte mig. Massor (för att vara mig). Det är nämligen så att för någon månad sen tyckte jag att mitt hår kändes lite torrt så jag gick och skaffade mig det populära keratin-gojset som alla verkligen talar om med stjärnor i ögonen. Så jag tyckte att det borde ju vara bra! Det behövde jag säkert.. 

Så hem med en flaska spray keratin och ett balsam med lite keratin. Kan ju inte bli bättre liksom! Gott luktade det också. Mitt hår kändes lent och fint, i typ några minuter sen blev det torrt igen. 

Några veckor senare med fortsatt användning tycker jag att jag knappt har något hår kvar. Allt har typ slitits sönder. Och jag vägrar ha håret utsläpps, så fult är det. Verkligen helt livlöst och torrt. Torrt. Torrt. a.k.a. Rishög!

Så idag hos frissan började hon nästan gråta.. Ja, så illa var det. Vi försökte lista ut varför.. Och minsann.. Behöver inte håret keratin så går det av!!! Varningslabel tack!!! Det kan liksom bli protein overload och alla oljor bara försvinner.. 

Så idag hade jag inget val. Det blev saxen och en decimeter är nu borta. Jag hade dock förberett mig på detta.. så det var ingen traumatisk upplevelse, snarare lite kul. För har håret väl gått av så är det inte så mycket mer att göra åt saken. Liksom.

Före: Rishög!
(som nästan fick min frissa att börja gråta)



Efter: Kortare än jag har haft det i mitt vuxna liv men jag gillart.
Känns bra att starta året med något nytt och "annorlunda" och ser fram emor ett bra och händelserikt år!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar