lördag 9 augusti 2008

Bröllop Nummer 2

Ja..innan jag ens är färdig med att skriva om mitt eget bröllop - som jag gärna gör... ;) (egoisten i mig) så har jag redan varit med om ett till bröllop!! I New York City sade Anna och Tommy "JA"!! Och jag fick vara där!!!!

Dom var så fina! Och vi hade det riktigt kul tillsammans! Synd bara att det inte varade längre. Men de var ju tvugna att åka hem till Sverige och pussa på sin lilla plutt.
Bröllopet gick smort, men trots att de varit tillsammans i tio år och har en son så var det nog lite nerver med i spelet.. men det ska det väl vara antar jag.. för inte var jag lugn som en filbuke sekunderna innan inte. :)
Efter vigseln fick vi tårta.. det bjöd svenska kyrkan på.. den var köpt på IKEA fick vi veta senare. Kanske inte det bästa av deras tårtor... men men.. den fick sin uppmärksamhet ändå!
När vi hade fikat så var det dax för mig och Paul och leka fotografer.. det var jättekul! Vi sprang runt i Central Park och tog bilder lite här och där.. jättefint. Sen var vi ju tvugna att ta lite bilder vid Time Square för att verkligen på visa att det faktiskt var där!

På kvällen åt vi på en liten italiensk restaurang trots sitt läge var relativt billig! Och maten var jättegod. Sen gick vi vidare till en bar för att släcka törsten i värmen... äääh?!?!
Dagen efter så var det dax för mig och Anna att ta våra två danslektioner på Broadway Dance Center.. något vi båda sett fram emot. Vi beslöt oss för att gå på en HipHop och en Funk. Det börjar med (efter vi hade betalat och bytt om) att Anna ser en skylt: "This hip hop class will be filmed by MTV today" Va?!?! tänker vi då och jämrar oss över att alla säkert kan precis allt jättebra... jaja vi går in och väntar på att läraren ska dra igång - Gästtränare från Italien visar det sig vara som skulle prova något HELT annat... "Humm.. tänker jag, jaja det kan ju vara kul" Det börjar bra med några coola moves.. men så fösrtör han precis allt med att sätta på musiken.. 80-tals synth!!! Han ville få oss att dansa som robotar... det var helt sjukt - och där står MTV och filmar!!! Tummen Upp för oss! :D
Den andra kursen var inte lika förvånande.. om det är rätt ord att använda?! Utan höll sig till sin gengre och det var inga kameramänniskor som sprang runt heller.
Kvällen tillbringade vi i SoHo åt burgare och drack gott... baren vi hamnade på till slut förvandlades snabbt från en sportbar till ett litet diskotek. Folk började strömma in, eller ska jag kalla dem kloner? Tjejerna såg precis likadana ut.. klänningar som slutade presis nedanför rumpan och så högklackat såklart.. många vurpor blev det på dansgolvet vill jag lova! Jag och Anna satt bara och log.. och tyckte nästan synd om dem. Vissa tjejer hade dock problem med längden på klänningarna.. de var tydligen för korta så på något sätt så lyfte de upp dom lite och särade lite mer på benen så att klänningen skulle stanna precis där... konstigt!
Tommy och Paul höll varandra sällskap genom att diskutera viktiga detaljer i baseball och football...självklart kastade de säker också några blickar på dessa korta klänningar... det var som att gå på museeum.
Tack för en bra mini-semester vänner!!!
Saknar er!




Inne i Svenska kyrkan i New York City


På en bro i Central Park



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar