måndag 27 oktober 2008

Fantastisk helg

Måste ju berätta om den fantastiska helgen jag har haft;
Hela lördagen och söndagen var jag på en hälsomässa och stod och pratade om Arginine och Cardio Cocktail med människor som kom förbi. Först och främst fick jag äntligen träffa Dr. Harry – han som står bakom hela Cardio Cocktail receptet! En helt fantastisk och genuin människa. Han var med oss hela helgen och hjälpte oss tyda testresultat och inspirera alla som kom förbi.

De flesta som kom förbi tog mod till sig och satte sig ner för att testa sin hälsa i våran DPA (Digital Pulsewave Analyzer) maskin, vi hade nog ca 200 personer totalt. Det var helt enkelt en blandad kompott av människor: Vissa visste att de hade problem men många hade inte en aning om hur de egntligen mådde. Så det blev en hel det tårar – både goda och onda. Det var speciellt tre personer som jag fick en sån kontakt med. Den ena var en kvinna med Fibromyalgi. Hennes symptom var precis som mammas symptom och när jag berättade för henne om hur en männiksa med Fibro mår och hur de måste kämpa ibland för att överhuvudtaget komma upp ur sängen, suckade hon nästan av lycka över hur jag kunde pricka in hur hon mådde så precis. Jag fortsatte även att berätta om att en person med Fibro också saknar egen produktion av HGH (Human Growth Hormone) vilket är det som repar våra muskler efter att vi har använt dem. För en person med Fibro kan det ta upp till flera veckor att bli återhämtad från en lite snabbare promenad. Musklerna blir inflammerade och behöver inflammationsdämpande hjälpmedel... Tyvärr så hjälper inte Ibumentin så mycket i längden...

Efter att jag hade förklarat orsaken vandrade jag över till lösningen. Ja jag vet mamma, nu tänker du “lösningen – det finns ingen lösning till Fibro“. Men nu är det så att det visst finns det. Visst det kommer inte att ta bort det faktum att Fibron kommer att vara kvar, men det kommer att göra dig symptomfri – jag lovar! Det handlar inte om att sitta i en bastu hela dagarna och inte heller att smörja in sig i O-mega krämer fem ggr om dagen. Lösningen heter Arginine – en anti-inflammatorisk aminosyra som konverterar till kväveoxid i kroppen. Kväveoxid i sin tur gör blodådrorna avslappnade och gör insidan av dem till en len och slät yta, liknade Teflon. (Personerna som kom på detta fick Nobel Priset i Medicin 1998). Vilket betyder att inget fastnar och risken för plackbilding minskas till nästan minimal. Det bästa är att det även över tid smälter bort plack... Vad hjälper detta en person med Fibro då??!

-Jo, med maximalt blodomlopp kan kroppen repa sig snabbare – vitaminer och nyttiga mineraler kan komma åt och lättare läka kroppen. Inte nog med att Arginine gör blodomloppet mer hälsosamt det är en ANTI-INFLAMMATORISK aminosyra som också verkar som HGH när det tas innan man går och lägger sig!!!!! Cardio Cocktail innehåller denna fantastiska aminosyran Arginine samtidigt som den innehåller C- och D-vitamin som stärker immunförsvaret, Tart cherry juice som verkar för att minimera värk och O-mega 3-6-9 så att leder och hjärnan fungerar optimalt. När jag hade talat om allt detta till kvinnan som haft Fibro i 15 år gav hon mig en stor kram och några tårar kom ner för hennes kinder.

Jag har helt enkelt ändrat mitt livs misson till att sprida ordet om Arginine (L-Arginine är den medicinska termen) för jag är övertygad om att det kan hjälpa de flesta människor där ute! Det är inte för sent för någon!

Jag kommer att fortsätta att berätta om de personer som jag träffade under helgen men inte nu... Finns det några frågor så är det bara att maila (dance_choreographer@hotmail.com)

Innan helgen var slut så signerade Dr Harry sin bok och gav mig det sista exemplaret som jag just nu håller på att lusläsa mellan arbetsuppgifterna.
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar