söndag 2 november 2008

Ännu en helg

Då har vi också ställt tillbaka klockan till vintertid. Inte för att jag visste om det, men när jag vaknade var ena klockan tio och den andra nio så det var ju bara att slå på TVn för att bestämma vilken klocka som hade rätt... den var nio så jag hade lite extra tid på morgonen. Jag sydde klart en långklänning som jag skulle leverera vid lunchtid och sen beslöt jag mig för att möblera om lite; Ja ni som har varit här vet ju att jag inte riktigt kan göra så mycket... men jag flyttade runt på lite småsaker helt enkelt! (Nja, Paul kallade väl min ommöblering mer en rensning än en ommöblering men vad fasen... möblera om låter ju mycket mera spännande!) Börjar bli sugen på att faktiskt börja inhandla lite dekorativa möbler för lyan, men det får nog vänta lite till.

Veckan på jobbet har varit bra... ganska lugnt faktiskt. Det enda som hände var väl att chefen ville ge mig en löneförhöjning nu istället för efter 6 månader som var sagt från början - får se hur mycket och när senare. Sen frågade han även om jag ville följa med på business trip till Texas och hjälpa till att implementera lite nya rutiner till dom därnere. Vem kan säga nej till en tripp till Texas??! Får dock se när den blir av, i vanliga fall händer allt i sista sekunden. Jag får hålla er uppdaterade helt enkelt.
Har fortfarande inte tagit mig till IKEA, hade planerat att göra det idag... men det var så fint väder att jag inte ville sitta i en bil 2 timmar, även om varenda karamell hade varit värt det! Vi tog en promenad i parken istället med hunden Cosmo. Han är en hund med sociala problem... kan inte hälsa snällt på andra hundar så Paul och jag försöker allt vi kan med att träna honom. Idag drog jag ner honom på marken precis som Cecar Milan när han skulle hoppa på en glad labrador; jag blev till och med förvånad över min egen kvickhet. Ja han med för den delen - ena sekunden stod han öga mot öga med labradoren, och andra sekunden sa han hej till gruset på marken. Nu vill jag inte att ni ska vara oroliga över att det är en farlig hund... det är han verkligen inte... liten fegis egentligen som är helt störtforälskad i Paul. Han går nästan på honom och kan inte lämna honom ur siktet för en sekund.
Just nu sitter vi framför TVn och vara softar... självklart har helgen gått för snabbt fram, men det är ju som det alltid brukar. Lördagen sover man halva dagen - bara för att man får - och när det väl är söndag och man inser att det är helg och att man kanske ska hitta på något så är det ju snart slut... Men men... i-landsproblem!

Hoppas allt är bre hemma i den första snön... som vi också fick uppleva i tisdags.
Varma kramar från Paul, Cosmo och mig.

En trött Cosmo i vår soffa efter en lång promenad i skogen.


Lite höstfärger från parken



Puss puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar