tisdag 6 juli 2010

4th of July Weekend

Helgen gick snabbt förbi även fast vi fick fyra hela dagar. Ja, fredagen gick ju mest åt att försöka få iordning på vattenläckan från ovan... idag får vi nog höra hur det blir med renoveringen, hoppas jag.

Lördagen tillbringade jag mest med Bette och Cannon. Paul var och hjälpte en kompis lägga in golv och fixa med rör till både vatten och gas hela dagen. På kvällen blev vi bjudna på picknick, eller BBQ. Det var fullt med folk och hela festen avslutades med en olaglig fyrverkeri show (här får man inte skjuta fyrverkerier om man inte har license och en brandbil, ambulans och polis i närheten om något skulle hända). Men ni förstår att istället för att blåsa iväg fyrverkerierna i trädgården hade husägaren suttit och tejpat och knutit för att kunna tända på kalaset en gång... springa därifrån och sen var showen i full gång. Den kunde liksom inte stoppas om man så försökte så efter flera års tradition hade polisen helt enkelt slutat att bry sig om denna husägaren!


På söndagen tog jag sovmorgon en stund och sen bakade jag en kladdkaka som jag tänkte att jag skulle ta mig mig till picknick nummer två senare på eftermiddagen. Paul var även på söndagen iväg och hjälpte fixa till det sista på huset så jag hade dagen för mig själv. Vid fyra var jag på festen och hade tänkt att jag skulle få mig en liten matbit innan jag stack vidare för att möta upp Paul inne i Philadelphia för 4th of July firandet vid konstmuseet med marknad, konsert och fyrverkerier. Ingen mat hann jag få innan Paul ringde och sa att de var klara och att jag kunde komma ner... som tur var så var killarna också vrålhungriga så vi fick oss lite mat innan vi drog oss mot den stora parkfesten.

Väl på plats satte vi oss på filtar och mös, även fast det var supervarmt ute! Hela kvällen flög iväg snabbt och även denna avslutades med fyrverkerier, lagliga denna gång.

Igår var jag dock inte så kaxig - sov till elva vaknade för frukost och sen var det dax för en liten eftermiddagslur som varade i ca 3 timmar... tror ni tösen kunde sova när det väl var dax att sova?! Nää inte alls, så idag är jag lite snurrig... men vad fasen, det ska nog gå ändå - man har ju varit med om värre så att säga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar