lördag 3 juli 2010

Grannar!

Vår granne ovanför oss har gjort det igen...

Vet inte om jag har dragit hela visan förut så här kommer en liten summering:
3 veckor efter att Paul köpt sin skåpbil backar hon in i den och då menar jag inte lite... skåpbilen flyttades en menter framåt, upp över trottoarkanten och in i buskarna... det tog ca 2 veckor för bilen att komma tillbaka från verkstaden.

Sen har hon en svårhet att vakna till sin klock-radio även om den spelar på högsta volym, i 2 timmar! Vi har varit däruppe många gånger efter att ha vaknat till hennes valda låtar och bett henne sänka lite.

Och nu... i torsdagsmorse när jag vaknade ser jag att det är fläckar i taket i köket... hummm, tänkte jag och glömde snabbt bort det. När jag kom hem från jobbet samma dag var det större fläckar och helt klat något som tydde på vatten... När vi vaknade på fredagen var det vattenpölar på golvet! Klockan 6:15 började våra försök att väcka våran favoritgranne... vi bankade och bankade på hennes dörr... INGET!

Våran hyresvärd var snabbt där som vi hade pratat med kvällen innan... han gjorde detsamma; bankade och bankade... sen kom "vattengubbarna" och de gjorde samma sak... bankade och bankade. Deras tanke var att stänga av vattnet men det får de inte göra utan att polisen är där om de inte kan få tag på personen i fråga.. så polisen kom. De bankade, skrek och till och med sparkade på dörren. Vi det här läget hade hela byggnaden vaknat till liv och undrade vad som händer.

När inget hände inne i hennes lägenhet när klockan var åtta ringde polisen en låssmed som kom och öppnade dörren så att de kunde kolla vad det var som hade hänt. Och gissa vem som ligger och sover!!! Hon kliver ur sovrummet med ett lakan runt sig och när polisen och vattengubben förklarar varför de är där säger hon "men varför väckte dom inte mig först?"

Jag har inte ord att förklara hur dum jag tycker att hon är... vi får nytt kök på köpet, men det betyder ju också att vi kommer att vara utan kök ett tag.

Kan inte vänta tills jag får flytta ut på landet! Där välkomnar jag kossor, kaniner, ekorrar, och möss till grannar med öppna armar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar