måndag 19 juli 2010

Kossan & Jag

Hormoner... mmm... dom har vi både för mycket och för lite av i denna värld...

Om vi snackar om mat så går jag nuförtiden och vänder och vrider på varenda paket i affären för att försöka tyda vad för skit det är i maten jag stoppar i mig. I Sverige litade jag lite mer på att det som fanns i butiken var ok att äta, men det ska man antagligen inte göra. Nu blir det antibiotikafritt och hormonfritt kött till varje pris, viltfångad fisk, och frigående kycklingar... kosta vad det kosta vill; ja till och med att jag nu köper min mjölk direkt från en bonde tro det eller ej. För enligt mig så är mjölk som håller i två månader i paketet lite oroväckande oavsett om det står organic på förpackningen eller inte - jättepraktiskt men inte riktigt rätt på nåt sätt.

Så bara för att lägga upp några bevis på att det här med hormoner och antibiotika i maten inte är så vidare lyckat: Jag jobbar ju för ett spanskt företag och det innebär ju också att vi får en hel del besök därifrån, de flesta stannar ett år eller två. Tre tjejer har nu öppet kommit med kommentarer som: "Mina bröst har växt" och "Jag måste raka benen mycket oftare här"...

Vad denna hormonmat har gjort för mig är ju svårt att säga direkt men jag har ju haft mina hormonbesvär så det kan få räcka nu... men på det stora hela är jag nog ganska återställd - bara lite extra kilon som ska bort, och finnar som lever livet i nyllet.

Så här kommer ett utrop för naturligt! Bort med alla syntestiska hormoner, vare sig de kommer i form av mat eller tabletter... de är inte hälsosamma någonstans! Och fy på er alla som marknadsför, producerar, och rekommenderar det - Kossan och Jag vill leva naturligt av naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar