lördag 13 november 2010

Blombud!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet stod dessa i köket

Jag fattade inget alls... men så visar det att det är från ett marknadsföringsföretag som jobbar tillsammans med advikotfirman jag var hos förra veckan. De ville tacka för hjälpen! Hur gulligt är inte det - känns ju som att det är jag som ska tacka egentligen!

Jag var ju som sagt på Advokatfirman Parker Waichman Alonso LLP i tisdags förra veckan. Det är en ganska stor advokatfirma och de är väldigt involverade i Yasmin och Yaz stämningen då de representerar hundratals kvinnor runt om i USA. Det var en otroligt overklig känsla att komma dit. En av de ledande advokaterna gick runt med mig och introducerade mig för resten av firmas alla advokater. NÄSTAN alla sa "Åh så kul att äntligen få träffa dig, tack för allt du gör"!

...Jag förstod nästan inget alls... vadå, visste alla vem jag var? Tydligen som har de diskussioner om vad jag gör på mitt forum och vad jag bloggar om (på min andra blogg). De ville alla tacka så otroligt mycket för det stöd jag ger alla kvinnor som far illa då de endast kan ta emot de kvinnor som får de värsta biverkningarna som blodproppar inklusive hjärtattack och stroke... 

Ägaren till företaget väntade tålmodigt utanför dörren när jag blev filmad för en intervju (av marknadsföringsföretaget som nu jobbar på en ny webbsida). Och när jag fick träffa honom så visste jag att dessa människor verkligen är här för att hjälpa! De kan mer om detta än läkarna och gynekologerna jag har träffat (de kan nästan inget alls). Självklart får de ju betalt för mödan, men utan dem så skulle dessa läkemedelföretag ta livet av många fler!

Så det kändes bra, att mitt arbete, kunskap, och erfarenheter med Yasmin inte bara försvinner utan att det faktiskt uppskattas och tas emot...

Här är en link till biverkningar av Hormonbaserade preventivmedel och hormontillskott som ofta ges till kvinnor i klimakteriet. Birth Control Side Effects

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar