torsdag 11 november 2010

Som en skål full med plockgodis

Det är nästan som om jag har glömt bort hur man bloggar. Så längesen känns det som.
Jag har så mycket på gång just nu.. alltså huvudet är helt fullt med tankar och saker som ska göras.

Tänk er att ni har en liten skål och så lägger ni i en dumle, en haribo napp, en skumsvamp, en djungelvrål, en malaco fisk, en lysmelk, och kanske en liten zoo (jäklar vad sugen jag blev på godis nu då!) då har man ganska så stor koll på vilka bitar som ligger där i skålen och man har nästan till och med bestämt sig för i vilken ordning dom ska ätas upp... det är ungefär som en hanterbar ToDo lista, nästan lite roligt så att säga och man vet att man kommer att sakna det lite när det är borta.

Men nu är det som om min lilla skål är lite väl liten för alla olika godisbitar som ska in i den, det ligger godisbitar på bordet och på golvet!! Jag vet inte när och hur jag ska sluka dem alla...

Och vilken jäkla liknelse det där blev då! Godis och att ha mycket att göra... allt står rätt till i min skalle just nu, alla skruvar är på plats - jo då, jag lovar!

bild från www.spiderchick.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar