onsdag 30 november 2011

Ge plats åt annat också tack!

Var i två mataffärer igår igen. Denna gång på jakt efter dinkelmjöl... men det enda jag fan (ursäkta språket) hittade var hyllor med vetemjöl: Blekt vetemjöl, oblekt vetemjöl, självjäsande vetemjöl, bröd-vetemjöl, allt-i-allo-vetemjöl... VAD I HEL... ja ni fattar.

Saknar lilla Newtown (min gamla hemstad) och dess välsorterade, och lite dyrare, mataffärer.

Dinkelmjölet ska jag ha till lite brödbak. Har nämligen ingått ett litet försök med Paul och blodtypsdieten. Vi ska se om denna diet, med tyngdpunkt på att utesluta vete, kan förbättra hans inflammerade muskler från allt slit han gör dag ut och dag in både på sitt jobb och hemma. Vi ska göra detta med ändrad kost och lite tillskott. Tre veckor ska vi testa. Själv lunkar jag på med min diet som A:are (Paul är O) och mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar