måndag 28 november 2011

Härlig Måndag

Det är inte ofta som man vaknar upp och är på strålande humör en måndag... men idag gick det toppen.

... Har ledigt idag också :D

Vet egentligen inte varför vi har ledigt idag men jag tackar och tar emot. Skulle ha velat spendera dagen med att julpynta men istället har jag handlat mat - åkte till och med till mataffären utan att ta med mig min superlånga inköpslista... det var mindre lyckat. Så det blev desvärre två turer till mataffären fast jag kom ändå inte hem med allt jag ville ha - blir verkligen VANSINNIG när jag ska ha något som inte finns i affären. Hatar att åka runt till tre stycken för att leta efter det, utan att veta om det finns där eller inte.

Innan helgen skulle jag tex ha tag på bra kakao. Det finns kakao i varenda affär men den smakar peck så istället för att åka runt till de tre affärer som ligger runt oss nu så åkte jag till min gamla affär 20 minuter bort, för där visste jag ju att det fanns...

Fast detta inlägget skulle ju inte handla om matshopping, utan om hur skönt det är att vara ledig en måndag fast man har varit ledig sen onsdagskväll.

Så tummen upp även om det är super frustrerande och rent ut av tråkigt att gå och mathandla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar