måndag 8 oktober 2012

Day 1

Då börjar vi.
Idag är dag ETT av mitt sockerfria liv. Jag har tänkt att jag måste köra på den här vägen ett tag nu för ju mer jag lärt mig av beroende, socker, och kroppen desto mer har jag insett att jag är sockerberoende och att min kropp tar en jäkla skada av just sockret. Mitt beroend ser jag i att det är svårt att bara ta EN kaka, eller EN malacofisk etc... plus att jag suktar efter efterrätt - jämt! (äter dock inte efterrätt jämt längre - lite hjärnvilja har jag)

I ett par veckor nu har jag varit allmänt trött, hängig, gått upp några kilon och haft ett sockersug som aldrig förr (eller jo såhär har jag väl haft det förut, jag levde ju på Karamellkungen för några år sedan)... Jag trodde på allvar att allt mitt slit med min kropp bara hade klappat ihop framför näsan på mig. Jag var redo att ge mig en rejäl örfil... och gick och bollade med idén om att köra sockerfritt och allt det dära... men varje dag så kom det ett nytt sug och jag vek för det igen.

I lördags var jag återigen hos min Kinesiolog / Nutrition Response Testing (jag går dit var 3:e vecka) och berättade mitt dilemma... Tony, min kinesiolog tyckte att vi på allvar skulle köra en Candida diet - vilket är typ som Whole 30, strikt LCHF, etc.. bara för att hjälpa mig ur detta helvete.

Sen när han går igenom min kropp så upptäcker han... att jag återigen har en parasit i min kropp. Och i och med att parasiter LOVES socker så var det inte så konstigt att jag har gått och varit sugen på det i några veckor nu. Så summan av kardemumman är att:

- Fan, jag har en parasit igen... vart kom den ifrån den här gången???
- Tur att det inte (bara) var min viljestyrka som totaltkollapsat
- Äter Parasit-diet i en vecka
- Går över på Candida dieten nästa vecka

Några som vill haka på??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar