onsdag 17 oktober 2012

Helt ONÖDIGT inlägg men jag lever iallafall... så hej hej typ

Jag är inte alls en kaffenjutare. Måste inte ha en kopp varannan timme för att hålla mig vaken och alert. It is not me. Men ibland behöver jag en kopp av någon anledning. Så idag kom en såndär dag då jag behövde en kopp. (Har sovit lite mindre än jag borde de senaste nätterna.)

Blandar i min vanliga mix av smaksatta cremers... och sätter det nästan i halsen!! Det smakar ju för sjutton bara SOCKER! Så fick hälla ut hälften och hälla på nytt kaffe.. Much better.

Det är framsteg i mitt sockerberoende måste jag säga.. snart kanske jag kan dricka mitt kaffe svart?!

4 kommentarer:

  1. Kör med kokosolja. Jag lovar att du kommer gilla det! Jag upptäckte av Whole30 att jag är laktoskänslig. Får ont i magen nästan direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tänkte jag inte på.. Har cocosolja med mig vart jag än går.. Äter en sked som snack lite då och då..

      Om Raw Milk är tillåtet i CO så testa det!! Det innehåller ju fortfarande enzymerna som hjälper kroppen att bryta ner laktosen, i motsats till pastöriserad mjölk som vi vanligtvis dricker där dessa enzymer har dött pga värmeprocessen. Testa!

      Tack för tipset!! :)

      Radera
  2. Jag slutade dricka kaffe för ett år sen. Sen började jag nu igen, men koffeinfritt. Har en skvätt mjölk i, men inget annat. Laktosfri.

    Vad är cremers?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 'Creamers' ska det nog vara.. Sliskiga smaksatta "grädde-look-alike" med 3 gram socker i varje portion. Vanilj och haselnöt kör jag på, dock inte med pride.

      Som tur är så är jag ingen daglig kaffedrickare och då också inte heller en daglig sliskig grädde-look-alike drickare ;)

      Radera