onsdag 31 oktober 2012

Vi försöker

Att försöka gå tillbaka till det normala är ganska svårt när man inte har el, varmvatten, kallvatten, eller fungerande toaletter. Idag öppnade kontoret igen och jag fick snällt köra några mil för att kunna ta en dusch, vilket jag säkert hade gjort oavsett om jag var tvungen att jobba eller inte, både för duschen och en toalett! Är glad att sitta på ett kontor som har faciliteter men det känns ganska fånigt på samma sätt med tanke på allt kaos som ännu finns kvar därutanför. Men det är klart att vi ska försöka komma tillbaka till det normala så fort det går.

2 kommentarer:

  1. Först och främst är vi jätteglada att ni klarade från Sandy stormen. För er är det ett värdefull lärdom för om det händer igen hos er så kan ni fixa en del saker som man kan klara att överleva t ex skaffa ett kökstorm och ett speciellt toalett som man kan använda när det här händer.. Samt att man har bra utrustningar. Det kan hända varsomhelt i hela världen.. För oss har vi stormkök.. men toalett??? och vatten är det väldigt viktigt att tömma en full badkar så man kan använda dem via kokning och dricka..

    Nä får sätta stopp den här punkten!

    Ser att ni har fullt upp att fixa med trädgård och tömma mat från frys som har blivit förstört.. Hoppas ni får ersättning för det.

    Kram Mamma.. Ni är värda! <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst.. men tills nästa gång så hoppas jag att vi har inköpt en generator istället.

      Vi får laga mat på grillen så något stormkök behöver vi inte. Dessutom finns det en hel del affärer och restauranger som är öppna så det går ingen riktig nöd på oss än. Får hyra en bajamaja om det håller i sig.

      Någon ersättning kan vi nog glömma! (och jag oroar mig inte så mycket för maten, skit samma liksom...)

      Men tacksam är jag att det inte blev värre även om jag hatar att leva utan bekvämligheter.

      Kram kram

      Radera