torsdag 7 november 2013

Olika

Ja ni.. att vara i Kina är likamed att jobba tokmycket för mig just nu. Jag åker från hotellet på morgonen vid åtta tillsammans med mitt team och vi är oftast inte tillbaka till hotellet förrän vid tio på kvällen... Någe mycket turistande har det inte blivit men har iallafall hållt mig till mattraditionerna härborta (förutom frukosten). Äter lunch på företagets restaurang något som är inkluderat i en persons anställning härborta. Så far so good. Självklart är det ris och någon gryta varje dag.

Till middag har vi fått till oss kina-dumplings, thailändskt, inner-mogolianskt (mat från en del av Kina som gränsar till Mongoliet) och japanskt... är man i asien så är man!

Jag är inte en ta-kort-på-mat-människa så det har inte blivit några sånna bilder nu heller och det jag har ätit har väl inte varit out of control heller.. Testat groda för första gången.. det var riktigt gott men vildare än så blir det nog inte.

För övrigt så är jag den endaste blonda människa på jorden känns det som. Folk tittar, speciellt barn. Jag undrar vad de tänker.. egentligen. Tycker dom att man är ful, konstig, vacker, exotisk, overklig, plastic, etc??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar