onsdag 18 juni 2008

Brorsan på ingång, Bakar och Hejar på Sverige!

Ohhh... .nu jäklar bränner det i rumpan... jag springer runt hela tiden idag!! Fick till och med stoppa i mig en ipren i morse bara för att försäkra mig om att inte stupa efter halva dagen.

Har städat och städat och städat... lägenheten såg ut som en studentlägenhet med fem lortiga inneboende studenter! Inte så trevligt så att säga... men nu är det desto finare.. tomt men finare. Vi har fortfarande en upp och ner vänd kartong som bord.. idag lade jag en duk över den dock.. haha.. white trash till minsta prick! Det blir nog bättre när allt är klart med bröllopet.. då kan vi ta tag i våra riktiga liv igen.

Har försökt att baka.. men det har misslyckats mer än en gång.. närmare bestämt fyra ggr! Ja faktiskt fyra gånger. Jag tänker ju göra min egen bröllopstårta (prinsesstårta) och började med att göra tre bottnar till en trippeltårta.. sen för att ha tillräckligt med tårta så gjorde jag tre till... men dom blev kolsvarta i botten.. och var bara att kasta iväg... och de flög som freesbeesar alla tre! (Tänkte att fåglarna kanske inte hade något emot att äta brända tårtor).

Sen försökte jag göra en lingonkaka.. två ggr.. ingen av dem blev som jag hade hoppats på. Återigen bränndes de i botten och blev kladdiga på ytan. Vid det här laget började jag skylla på ugnen! Våra ugnar hemma i sverige värmer ju både från undersidan och översidan.. men inte här inte.. här är det bara från undersidan! SÅ jag har lite problem med att hitta vart fasen allt ska ligga i ugnen.. Grrrr!

Det sista jag skulle göra var hallongrottor.. råkade välja ett glutenfritt recept utan att veta om det så nu smakar kakorna potatis från potatismjölet och hallonsylt.. Och jag som brukar vara så jäkla bra på att baka!!! Jag tänker göra ett nytt försök med hallongrottor. Hittade ett nytt försök på ica.se som jag tänkte prova.. annars blir det negerbollar á la havregrynspåsen, Brownies och något annat amerikanskt. Lingonkaka blir det INTE... tänker inte försöka en tredje gång!

Jahha... nu hann jag inte skriva mer.. brorsan är på ingång så jag måste göra mig iordning för att åka till flygplatsen så jag inte missar honom.. Får skriva mer sen.

Heja Sverige nu mot Ryssland!!! Jag ska hålla alla tummar jag kan, sålänge jag kommer ihåg!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar