onsdag 11 juni 2008

Ni tar min oskuld!

Nu har jag gjort det!! Startat min egen blogg! Den enda jag har att skylla på för detta är min one and only sister! Hon skriver så himla roligt och bra att man bara vill pussa på henne när man läser det!! Så jag ska iallafall försöka komma i närheten av hennes pricksäkerhet när det gäller att beskriva saker, både onödiga och högst nödvändiga händelser och tankar.

Jaha.. jag är mitt uppe i att planera inför mitt bröllop att ibland måste jag bara stanna upp och titta mig själv i spegeln och utbrista så där som de gör i filmerna "I'm getting married"!!! Det är inte så att jag glömmer att jag ska gifta mig, men det är så himla mycket runt omkring att jag ibland glömmer varför jag gör alla dessa småsaker som ska fixas.

Igår tex satt jag och vek ihop 75 små giftboxes som alla gäster ska få när de lämnar festen (amerikansk tradition) Jag gjorde det när jag kollade på Sverige - Grekland matchen.. vilket gjorde det lite roligare! Sen bakade jag tre tårtbottnar.. men räknade ut att jag säkert behöver tre till.. så det får jag göra idag.. men efter att ha tagit med hela mitt kök från Sverige så upptäckte jag när jag skulle vispa 12 ägg med 9 dl socker att min visp visst ville ha lite mera volt än vad de ger ut i detta land.. herre jösses!! jag fick vispa allt för hand!!! Back to old old old times var det med andra ord.. sen gick strömmen i någon minut.. visade sig att åskan hade slagit ner i ett träd inte långt härifrån.. men tacka fasen för att den stormen kom! Det var ca 40 grader varmt i fem dagar så det var dax - nu kan man andas ute igen.

Till råga på det så har ACn pajat i bilen.. så att ta turerna till affärn är allvarligt plågsamma.. man måste ju duscha så fort man kommer hem! Igår hämtade jag Paul från jobbet - ca en 10 minuter biltur... min topp var blöt under brösten när jag kom hem igen.. det gör att man känner sig så fräsch! Alltså vi har pool här och allt.. men det hjälps ju inte när man måste fixa allt på denna jord med bara några veckor kvar!! SÅ kan man ju också fråga sig vad sjutton jag gör NU - Bloggar?!?!

Dax att försöka fixa till klänningarna som mina brides maids ska ha på sig..

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar