tisdag 24 juni 2008

Stoppad av polisen!

Då var mamma här också.. Det blev en oplanerad stressad resa till flygplatsen.. men det gick.
Hon skulle landa kl 13.40 enligt US Airways schema online... Bra tänkte jag då åker jag ca 13.00 i och med att det tar ca 40 minuter ner dit... Men jag var ju såklart tvungen att stanna och betala resten av summan på allt vi har hyrt inför festen (tält, bord, stolar, lampor, en bar.. osv).. det tog ca 15 minuter för damen ville vara extra trevlig och prata med mig.. det var ju snällt i och för sig men när man inte har tid.. så står man bara och stampar en foten i golvet på ett lite snällsamt sätt. Men hon gav mig några hundra dollars i rabatt så det är ju bra..

Sen var jag tvungen att tanka.. för annars hade jag nog inte ens kommit halvvägs till flygplatsen. Idag kostade bensinen 4,06 dollar per gallon (6 kr / liter blir det va?!) Men fasen vad de klagar på bensinpriset!

Ja ja.. vi hann till flygplatsen i rättan tid ändå. Brorsan fick slänga sig ut ur bilen och in i ankomsthallen medan jag stod kvar på "parkeringsförbudet" och väntade.. nägra minuter senare kom de ut.. och jag slapp flytta på mig. Men på vägen hem så råkade jag visst köra 120 km på en 90 km väg.. och polisen fick stanna mig. Darrande som ett asplöv letade jag fram körkort, pass, försäkringsbevis och registreringsbevis.. han tittade lite på allt och frågade vems bil det var.. sen bad han mig att sakta ner lite.. och gick!! Vet inte om det var svenska passet eller den korta kjolen som gjorde det.. men jag var lättad!!! Fy fasen... aldrig någonsin har jag blivit stoppad, nog för att jag har kört fort förut men aldrig blivit stoppad.. men här är de som hökar.. och min läxa är lärd!

Nu är det dax att hoppa i säng efter en lång dag.. och ladda om inför imorron.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar