tisdag 9 september 2008

September har guld i mund

Idag var jag på ännu en intervju - och jag tror fasen att jag träffade mitt i prick!
Jag blev grillad mör av ägaren till en rekryteringsfirma i ungefär 30 minuter... men redan efter två minuter kändes det som om han redan hade bestämt sig för att skicka mig vidare så att jag kunde få träffa det riktiga företaget. Han skrev ut information om företaget, vägbeskrivning och försökte säga allt gott som gick att säga om företaget.

Vad är det jag ska göra??... jo jag ska vara executive assistant till CEOn av ett företag som heter Gamesa - de tillverkar vinkraft! Jobbar man med vindkraft så kan man vara mer än stolt vill jag lova! Ja, nu ska jag ju få jobbet först men det låter lovande! Träffar CEOn imorron... håll tummarna!!!

Spa:t var rena skiten... jag var uttråkad efter fem minuter... så jag tackade nej. Men det gör ju inget nu :)

Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Låter ju underbart!
    håller hårt i tumme.. och för att du gillar det här jobbet om du får det..
    "guld i mund", heter det förresten..
    Kram!
    /Fröken språkpolis ;)

    SvaraRadera
  2. Fasen det visste jag inte... att det hette mund - vad fasen är det förresten???
    Ja, jag har ju aldrig varit känd för mina språkkunskaper direkt!

    SvaraRadera