lördag 6 september 2008

Tornardovarning

Idag var det tornardo varning här i trakterna. De gick ut och sa att man skulle gömma sig under filtar och täcken och hålla sig borta från fönstrena...
Jaha, tänkte jag.. vad spännande och var redo att gå ut och jaga tornardon som skulle köra igenom stan... Strömmen gick och spänningen steg... men när jag var på väg till fönstret för att kicka ut lite kom den tillbaka.. och ute var det ju bara lite regn... Så ingen tornardo här inte.
Eller om det nu var en härute så bor vi i en krigsbunke! Vi hörde inget, kände inget och såg inget!

Så nu sitter vi framför tvn som om inget spännande hänt..

Jobbade idag på banketten... Det var ett Sweet 16 party - ja ni vet sånt man alltid ser på mtv eller nåt.. men det här var inget sånt... de satt snällt ner och beställde sin mat och gick sen. Självklart var det lite musik i bakgrunden, men det tyckte jag ju bara om. Fötterna ömmar en hel del men sånt får man ju räkna med när man sitter på rumpan sex dagar i veckan.

Imorron ska jag få provjobba för ett spa. Får se hur det går och om de har lust att betala mig så mycket som jag vill ha. Återkommer med detaljer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar