måndag 12 april 2010

Funnit ett lugn i allt

Det är inte så att jag slits mellan dagsarbete, dans och kreativitet men uppdelningen är ju såklart inte som jag önskar. Men så är det nog för alla som påbörjar något nytt som de länge har drömt om. Man får antingen gå in för det till 100% eller ta det i etapper. Jag hade ju såklart inte valmöjligheten att köra fullt ut av ekonomiska skäl, men det gör inget. Jag trivs med mina arbetskamrater och det känns bra att ha ett vanligt jobb också. Det finns tid till mina drömmar också, har jag upptäckt.

Det är klart att jag får omprioritera lite saker, men allt det är ok. Jag vet att jag inte springer ner i en grop, jag känner mig inte stressad och jag trivs faktiskt som fisken i vattnet just nu med allt som händer. Mina egna pusselbitar verkar falla på plats på något konstigt sätt. Jag känner mig liksom belåten med både mig själv och vart jag är i livet. Självklart kan jag ju alltid klaga på att jag är någon storlek för stor i mina ögon och att jag befinner mig lite väl långt bort från alla men det hör inte till saken. Inte nu, inte idag. Jag har faktiskt gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag har ett företag, jag känner inte att jag skjuter saker på framtiden längre och jag mår bra. Företaget kommer jag att kunna ta med mig vart jag än förflyttar mig i världen och det känns fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. hej

    Hur går det med nya firman? HAr du fortsatt med lchf?

    SvaraRadera
  2. Hej. Jo då jag fortsätter med lchf i godan ro. Jag är inte superstrikt men bröd kan jag knappt äta längre utan att må dåligt i flera timmar, så det står jag över gladeligen just nu. Värre är det med pasta, den lyckas slinka ner ibland.

    Företaget rullar på, inte så snabbt med har iallafall sålt ett plagg :) men i huvudet är det racer fart som gäller! Massor som pågår däruppe, haha.. hur är det själv med lchf och allt?

    SvaraRadera