fredag 2 april 2010

April, april...

Första april - en dag att minnas.

Jag hade tagit ledigt från jobbet för att vara värd åt Tims flickvän. Skulle ta henne till något mysigt ställe att strosa runt på, äta lunch osv...

Först stannade jag in på banken för att öppna mitt företagskonto, det tog en timme!
Sen åkte jag för att plocka upp henne... men innan vi kliver in i bilen får jag kommentaren "Tror inte vi ska åka så långt idag".. vad fasen! Punktering! Vi försöker skruva lös bultarna i däcket... de var fast. Ropar på hjälp... och efter några svordommar så var bultarna väck. Men sen satt däcket fast.. stenhårt var orubbligt (ja, vi hade hissat upp bilen och däcket nuddade inte marken) men däcket var fast! Ringde "Road-side assistance" Dom lyckades få bort däcket, men det gjorde ont i själen... de bankade och sparkade... men till slut gav däcket upp och trillade av. Reservdäcket... då, ja det hade ingen luft i... som tur var hade dom en pump med sig. När reservdäcket väl var på fick vi rulla iväg till mekanikern, han fick fixa däcket med en plugg och två spikar blev urdragna.

Så efter 3 timmar med smutsiga händer och kläder kom vi iallafall iväg. Det blev en sen lunch och snabbt tillbaka för då hade grabbarnas golftur avsultats och tjejdaten var slut. 

Som tur var fick jag slurpa i mig två Pinacoladas när det var dax för middag på en fondue restaurang. Ostfondue som förrätt, sallad, kött/fisk/kyckling... till varmrätt i två olika grytor, sen - sen var det chokladfondue!!! Mmmm... så jäkla gott att jag nästan slickade rent skålen!  

Men idag är jag tillbaka på jobbet. Allt är som vanligt med andra ord... vi jobbar på långfredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar