tisdag 21 september 2010

Fy på er!

Jag skäms för att vara svensk - jag skäms över att så många beslutade att rösta på SD i riksdagsvalet... det värsta av allt är väl att jag säkert känner folk som röstade så. Om det nu är så och jag tycker om dig - så för våran vänskap så ska du nog välja att inte tala om det för mig!

Jag har försökt att gå in och läsa lite av deras baja men alla sidor har varit "Unavailable"..
Men som jag har förstått det så är dom lite främlingsfientliga, till och med när det handlar om adoption. Att vi inte ska adoptera barn utanför Europa... för enligt deras undersökningar blir barn som är adopterade från asien, afrika och sydamerika depprimerade i tonåren - de känner att de inte riktigt hör hemma... OK, det må vara sant, men det är nog lika sant för en förvirrad svenskfödd blondin! ALLA tonåringar går igenom en kris vare sig det handlar om en för stor näsa, stora fötter, fel hårfärg, fel byxstorlek, fel betyg, fel föräldrar, fel intresse, för tidig mens, för sen mens, för stora bröst, för små bröst, för lång, för kort, för smart, för dum... seriöst alltså...

Och utan invandrare och adopterade från andra värdsdelar så skulle jag inte vara riktigt jag idag. Jag skulle ha missat att få lära känna en massa underbara människor som har betytt/betyder mycket för mig. Jag skulle inte ens veta att jag saknar er. Främligfientlighet handlar om rädsla och OKUNSKAP, inget annat.

Fan på er alltså! Gå fram och prata med en invandare istället för att hitta på idiotiska förklaringar varför SDs politik är precis vad Sverige behöver - du upptäcker nog ganska snart att det finns ett hjärta och en själ hos honom/henne också. Precis som du är deras blod rött och deras ögon två... och blundar du och håller dem i handen så känner du nog att ni båda var skapad av samma "gud"... 

Sen tycker jag att de kan gå och byta logga också - blåsippor är vackra, punkt slut!
  

3 kommentarer:

  1. Hej på DIg Helelena.

    HOppas allt bra där i usa. Är det en ny bild på dig här på din facebook sida?Fräsh du ser ut o smal.....kram

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine,
    Tyvärr så är det gammal skönhet jag sprider runt mig på facebook.. är inte alls i närheten av det just nu. Men kan ju säga så mycket som att jag nog iallafall har hittat sista biten i pusslet. Och är på väg att bli mycket bättre! Och med det kommer vikten att gå ner, det är jag helt säker på. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Bra att du ryter till! Hoppas verkligen att det hördes ända över Atlanten! Kram

    SvaraRadera