fredag 10 september 2010

På liv och död

Fotboll... det är inte många matcher jag kommer ihåg i efterhand; jag kommer ihåg mycket av 1994 års Bronslag med Brolin, Dahlin, Henke, Kenneth Andersson, Ravelli... det var en helt klart roligare sommar på grund av dom grabbarna!


Sen har vi matchen Danmark - Sverige sommaren 2007 då jag satt på en bar i Köpenhamn och Sverige gör mål och jag av en ren reflex ställer mig upp och skriker för full hals och resten av baren stirrar tyst på mig. Paul stackaren trodde att jag skulle bli blåslagen av Danmarkshulliganer... då han inte hade fattat att de flesta fotbollsälskare inte är hulliganer utan vanliga glada människor som gillar öl!


Sen kommer man i situationer då man blir påmind om matcher som man helst glömmer. Som Vitryssland - Sverige matchen i kvartfinalen i OS i Salt Lake City då vi förlorar med 3-4.... ajajaj vad det gjorde ont!

Idag blev jag påmind om ännu en sur "förlust". Ni förstår min kubgranne på jobbet är från Trinidad-Tobago... mmm. Han visste att jag var svensk och så idag frågade jag vart han var ifrån och han säger men ett flin "Trinidad-Tobago"... vad FAN!!... Jag visste på en GÅNG varför han flinade!! Sen för säkerhetsskull frågade han om jag gillade fotboll... Det var fest i hela landet den dagen då Sverige spelade oavgjort mot dem i VM 2006... om ni var intresserade liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar