måndag 13 september 2010

Helgens storstädning

Tillbaka på jobbet efter en bra helg.
Började med att Paul åkte till Atlantic City på lördagsmorgonen och jag började röja i hela lägenheten. Det var sådär så det kliade i hela mig och jag bara var TVUNGEN att möblera om lite. Så jag började runt nio på morgonen och i och med att det var utgång på schemat senare på kvällen så var jag tvungen att hitta mig en outfit! Så när sovrummet var avklarat for jag iväg på en liten shoppingrunda med rabattkumponer i högsta hugg. Ni förstår i detta land är man nästan lite dum om man köper saker till fullt pris.. hade en kupong på $50 som jag kunde använda och kom hem med tre varianter till en outfit!

Kvällen blev riktigt lyckad och jag och tjejerna hade det kul! Men självklart är det ju inte riktigt detsamma som att dansa med polarna hemma på Strömpis!

På söndagen hade jag planerat att städa och göra iordning det sista innan Paul kom hem. Tänke att han skulle dyka upp runt tre-tiden efter en vild natt med sina marinpolare. Det hände ju inte.. klockan tio hör jag nycklarna i dörren... och stackarn kommer knappt in i lägenheten för att där står ju damsugaren!
Jag ursäktade så mycket för röran, men i och med att han knappt hade fått en blund in under natten stupade han och sov i flera timmar... så jag hade ju iallafall tid att städa klart ute i vardagsrummet och köket.. han fick inte "ta-da" välkomnandet som jag hade tänkt mig... men det blev ju iallafall klart innan helgen tog slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar