torsdag 9 september 2010

Hus och Hem

Vi fick inget svar idag på vårat bud men det hade jag nog inte väntat mig heller... de ska väl fundera och så, eller det ska väl iallafall verka som att de funderar... men varje bud kommer väl med ett motbud så det ska bli intressant att se. Vi blir ju iallafall en erfarenhet rikare för varje grej som händer.

Idag fick jag frågan om jag saknar Sverige av en kollega... och jag vet att jag saknar Sverige och mina vänner och familj varendaste dag men det blir så påtagligt när någon frågar sådär och man blir nästan tårögd. För visst är det så, att jag är svensk, kommer alltid att vara svensk och längtar tills den dagen då jag flyttar hem igen! 

Borta bra men Hemma bäst

2 kommentarer:

  1. Sverige finns alltid kvar! Men visst saknar man det ibland så att det gör ont. Förhoppningsvis kan du åka o hälsa på oftare framöver! Lycka till med budgivningen, håller tummarna! kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja... det kommer i vågor när jag längtar hem. Och det blev väl ännu påtagligare när jag inte var hemma under sommaren.. Kul att du får med dig din familj iallafall! Skulle kännas toppen om hela min familj kunde flytta hit, men det skulle ju aldrig hända.

    SvaraRadera