tisdag 19 oktober 2010

Helena - the Spokesperson

Ja det är faktiskt sant... jag har blivit tillfrågad att bli talesman, eller kvinna, i den stora pågående stämmningen av läkemedelsföretaget Bayer, de som är tillverkarna av Yasmin, och Yaz.

Mmmmm... MIG - de har valt MIG!! Av alla kvinnor i hela världen har de valt MIG! Och det var ju inte så att jag har ansökt om det heller... de kontaktade mig! De tyckte jag var rätt person med den rätta passionen och kunskapen att dela med mig av mina erfarenheter... JAG... alltså jag är mållös när jag tänker på det men det känns bra att veta att mina ord inte har varit förgäves. Det har varit i görningen i ungefär tre veckor nu men ville inte säga något förrän jag hade gjort min lilla egna undersökning om företaget och vad det innebar för mig. 

Jag ska jobba tillsammans med två av de stora advokaterna i dramat (de jobbar från NYC) och vara deras kontakt ut till alla kvinnor som också har farit illa av dessa p-piller, och också undervisa unga kvinnor om vilken hälsorisk det egentligen innebär att äta dessa. Det handlar ju inte bara om blodpropp och hjärtattack... listan är äckligt lång...

Så när vi väl drar igång tar jag emot allt stöd jag kan från er läsare... om ni kan föra mina ord vidare, kanske linka till det jag skriver på eran blogg eller eran facebook sida? Det skulle jag uppsaktta över allt annat när det handlar om detta. Många kvinnor har farit illa - låt det inte bli fler!

4 kommentarer:

  1. jisses, va stolt ja e över dig vännen!!! saknar dig massor, puss å kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Och snart ses vi ju!! PUSS PUSS

    SvaraRadera
  3. är det bara dessa p-piller som är farligare? vad kan hända?

    SvaraRadera
  4. Hej.. den frågan är ganska svår att svara på. Egentligen är alla syntestiska hormoner mindre bra för kroppen och alla reagerar olika. Vissa känner inte av det i någon större utsräckning medan andra mår riktigt riktigt dåligt. Yaz, Yasminelle och Ocella hör till Yasmin-familjen och de är dom jag kan bäst, men av egna erfarenheter så rekommenderar jag inte några piller alls.

    Vad kan hända?
    Som jag sa tidigare så varierar det en hel del mellan kvinnor och i vilken grad de känner av biverkningarna men om vi talar om mina egna så är det dessa:
    Håravfall, låg sexlust, brytningsfel, allergier, deppression, panikattacker, svampinfektioner, insomnia, låg energi, mellanblödningar, hjärtklappning, dålig tollerans till kolhydrater... och en massa annat.

    Har du frågor så får du gärna maila mig: helena.mathis@hotmail.com

    Hoppas du mår bra!

    SvaraRadera