måndag 16 maj 2011

Genrep, hustitt och VM

Ja, fråga mig inte vart inlägg försvinner i cybervärlden. Men tydligen kan de komma tillbaka.

Helgen gick snabbt. Lördagen spenderades med genrep inför dansavslutningen som rullar igång på söndag. Jag plågades av träningsvärk från dagen innan då min tränare hade mjölkat fram den sista syran i benen och armarna, men glad det var jag ändå.

I söndags var Paul och jag och tittade på några hus, men det blev inget av det. Ett var förfärligt, ett annat utan A/C, och det tredje föll inte Paul eller plånboken i smaken. Förra veckan fick vi nämligen reda på att de som äger lägenheten ska sälja. Så nu funderar vi på hur vi ska tackla det. Ska vi hitta något nytt att hyra, köpa nytt, eller köpa denna. Det finns för och nackdelar med dem alla. Men i och med att planerna är att flytta hem till svedala inom några år så känns det ju lite dumt att köpa hus som kanske inte blir sålt på en gång när det måste säljas. Men att slösa pengar på hyra känns också fel. Att köpa en lägenhet som man egentligen inte trivs sådär massor i är ju kanske inte heller så lägligt, men samtidigt så är det, det alternativ som känns mest rätt både när det kommer till pengar och framtida möjligheter. Men vi är VELIGA det vill jag lova. Varje dag ändrar vi oss.

Hörde att VM i hockey inte riktigt blev sådär jättebra. Är glad att jag missade finalen, hade varit skitsur annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar