tisdag 7 juni 2011

Tack och Lycka Till

Vi tjuvstartade i söndagskväll med fibrobehandlingen. Vi tyckte ju att det var dumt att vänta när hon ändå har gått och väntat i en sisådär 25 år, säkert längre. Så vi började med den låga dosen, och jag är ganska säker på att vi kommer att få öka den nästa söndag, så visst är jag sugen på att höja den redan nu, men vi håller oss till protokollet.. det brukar fungera bästa då.

Idag så kartlagde vi iallafall mammas kropp. Den vanliga hälsovården har ju ett visst antal punkter som de går efter när det letar efter en fibrodiagnos. Men det är ju inte alltid rättvist. För visst är det så att man kan ha 20 andra punkter på kroppen som gör ont och ingen av dem är just där dessa punkter är... Så nu har vi kartlagt ALLA mammas punkter. Anna, ägaren av Annatomi fick äran att utföra undersökingen. Henne litar jag på till 100%

Och en liten fotnot om Fibro och läkarvården. I och med att det inte finns en känd/godkänd behandling inom läkarvården idag så är man "färdigbehandlad" när man får sin diagnos.. hur hemskt är inte det!?! Typ - "Du har fibromyalgi - tack och lycka till, hejdå!"

Är så förbaskat nyfiken på allt detta att jag tror jag svimmar. Vill att det ska gå snabbt! Men samtidigt vill jag ju att tiden ska stå still nu när jag är hemma på besök. Men mest vill jag ju att mamma ska bli frisk.

2 kommentarer:

  1. Här finner du med största sannolikhet lösningen gör dina besvär.
    Besök denna nya blogg som visar fram hur och varför våra moderna sjukdomar uppstår:http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/fibromyalgi-kan-direkt-knytas-till.html

    SvaraRadera
  2. Hej Micke, Jag är inte helt övertygad på att gluten är svar på alla frågor inom Fibromyalgi men jag tror att det är klart länkat till hyperglykemin som är en vanlig bieffekt av fibro. De personer som har både fibro och hyperglykemi får viss hjälp av att undvika gluten och många andra kolhydrater under en tid. Men fibro är ju en cellsjukdom som måste behandlas på den nivån också. Och det är det jag sysslar med tillsammans med en otroligt strikt diet.

    SvaraRadera